JAK SIĘ POZBYWAĆ NIEPOŻĄDANYCH ROZMÓWCÓW

phone-690091_960_720

Oswajaj telefon i panuj nad nerwami! Bardzo łatwo stracić panowanie nad sobą, kiedy osoba, która dzwoni, denerwuje cię. Nie widzisz jej, więc danie upustu emocjom wydaje się być bezpiecznym rozwiązaniem, ale nie jest.

Jeśli dodzwoniłam się pod zły numer, to po co odebrał pan telefon!

работа в Польше
http://www.polrab.pl
Профессиональное агентство по трудоустройству POLRAB
нанимая рабочих из Украины.

Jest wiele typów niepożądanych rozmówców. Może to być ktoś, kto przez pomyłkę dodzwonił się do ciebie, lub cioteczka Mary, która ma ochotę na pogawędkę. Może to być osoba zajmująca ci czas bezsensownym gadaniem, lub usiłująca zmusić cię do podjęcia decyzji, choć nie chcesz tego zrobić. Osoba niegrzeczna lub bezczelna może cię doprowadzić do szału. Niepożądanymi rozmówcami mogą być osoby, których nie lubisz, ale z którymi musisz porozmawiać. Mogą to być sprzedawcy, którzy chcą ci wcisnąć jakiś towar (wykonują tzw. zimne telefony). Mogą to być osoby, które poznałeś, ale z którymi nie masz ochoty rozmawiać. Rozmówca może być niepożądany z wielu powodów. Jednakże nawet w kontakcie z osobą irytującą lub niegrzeczną musisz zachować spokój. W tym rozdziale wyjaśnię, jak masz rozpoznawać niepożądanych rozmówców i jak z nimi postępować. Po pierwsze, musisz być asertywny i panować nad sytuacją. Wyjaśnię ci, jak masz osiągnąć większą pewność siebie i bronić swoich racji w trakcie trudnych rozmów telefonicznych.

Prawie nigdy nie możesz sobie pozwolić na to, aby być nieuprzej­my. Irytujący rozmówca może być dobrym klientem albo cenionym kolegą, potencjalnym klientem lub przestawicielem mediów.

Jednym z najczęstszych typów niepożądanych rozmówców są osoby, które chcą się na coś poskarżyć albo mają urojone żale i pragną z tobą o tym wyczerpująco porozmawiać. Tacy ludzie rzadko przyjmują do wiadomości słowo „nie” i ignorują twoje wysiłki mające na celu pozbycie się ich. W jaki sposób możesz się zachować w takiej sytuacji, poza odłożeniem słuchawki w trakcie rozmowy?

Rory 0’Kelly, sekretarz Community Health Council w Lewisham ma duże doświadczenie w takich rozmowach:

Dzwoni do mnie wiele osób z ciągłymi problemami. Przeważnie chcą się wygadać i wystarczy im moje „tak” lub „hm” aby ciągnąć wywody.

Istnieje jednak sposób na pozbycie się takich rozmówców. Rory O’Kelly proponuje skuteczną metodę:

Nie odpowiadaj. Poczekaj, aż taka osoba powie wszystko, co ma do powiedzenia i zamilknie. Odczekaj w ciszy trzy łub cztery sekundy, zanim odpowiesz. To wprawia tę osobę w zdenerwowanie, więc zacznie znowu coś mówić, żeby przerwać ciszę. Jeśli jednak powtórzysz sztuczkę z czekaniem w milczeniu kilka razy, w końcu dadzą spokój. Ten sposób działa, bo twój rozmówca nie ma szansy reagować ani na twój „język ciała” czyli mimikę i gestykulację, ani na twój głos.

Pozwalając upartym „problemowym” rozmówcom oklapnąć, mo­żesz się ich pozbyć nie mówiąc niczego nieuprzejmego ani nie wpadając w złość.